ABD'nin eski bir çiftçi pazarında küçük bir dükkan olarak başlayan Starbucks, nasıl oldu da dünyanın en sevilen markalarından biri olmayı başardı. Bu soruyla çıkılan yolda markanın güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymak resmi görmek açısından faydalı olacaktır.
Güçlü Yönler:
1) Firma kültürünün ve güçlü bir misyonunun olması
2) Marka sadakatinin yüksek olması
3) Dünyanın her yerinde var olması
4) Kahve tedarik süreçlerinde güçlü altyapıya sahip olması
5) Güçlü firma etik değerleri
6) Firma içinde güçlü toplum bilinci
7) İşgücü yapısının çeşitliliği
8) Firmanın finansal yapısının güçlü olması
9)Firmanın karlılığının büyüme trendinde olması
10) Ürün kalitesi
11) Çevreye, yenilikçi yaklaşımlarla duyarlı olması.
12) Firmanın güçlü stratejik ortaklıklar kurmuş olması.
13) AR-GE ve yeniliklere önem veren bir firma olması.
Zayıf Yönler:
1) Kahve sektöründe rekabetin günden güne artıyor olması
2) Kahve sektöründe hakim olması dolayısıyla hedef haline gelmesi
3) Firmanın aşırı büyümesi
4) “Arabica” kahve çekirdeği tedariğine aşırı derecede bağlı olması
5) ABD piyasasına yüksek bağlılık
6) Piyasanın doygun hale gelmesi, yüksek fiyatlar ve uzun sıra beklemelerin neden olduğu olumsuzluklar
7) Ürün fiyatlarının yüksek olması
8) Ürün isimlerinin ve boyut adlandırmalarının tüketici açısından kafa karıştırıcı olması
9) Yiyecek menüsünün, içecek menüsü ve iş modeli ile uyumsuz hale gelmeye başlaması
Fırsatlar:
1) Paket kahve sektörünün sürekli büyüme trendinde olması
2) Gelişmekte olan uluslararası kahve piyasası
3) Güçlü marka imajı sayesinde yeni ürünlerin başarı ihtimalinin yüksek olması
4) Tüketicilerin firmanın “Green Movement” kavramına itibar göstermesi
5) Tüketici ile iletişimin sosyal medya nezdinde güçlü olması.
Tehditler:
1) Kahve fiyatlarının %100 yükseliş kaydetmesi
2) Sektöre büyük fast food gruplarının da katılma riski (Mcdonald’s, Dunkin Donuts..vs)
3) Tüketicilerin fiyatlara duyarlılığının ekonomik koşullar dolayısıyla artmaya başlaması
4) Tüketici tercihlerinin değişme riski
5) Kahve tedarik edilen ülkelerde meydana gelebilecek politik ve ekonomik istikrarsızlık riskleri
6) Sağlık gerekçeleri ile kahve tüketiminin ikame ürünlere kayması
7) Global bir firma olması dolayısıyla bazı toplumsal yapılar tarafından iş modeline karşı çıkılması.
Deniz Kahraman
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder